IF GUIF, förlåt det håller inte!?

Seriööööst! "hela" sthlm eller ska jag säga globen city är fylld med ivriga, spända och fullkomligt övertaggade Eskilstuna bor! Mitt i bland det nyblivna innestället och småstads vimmel kommer man att se väl igenkända ansikten både från höger och vänster. Klädda i rödvita kläder i ett tappert försök att klä globen till det dom nu mera kallar rödahavet. Kommer det att lyckas? Jag är ganska skeptisk men okej ge det ett försök. Ett försök att stödja de små ynkliga killarna från hålan Eskilstuna. Och deras äckliga slutspels skägg. Killarna som ska spela förs sina liv i Globen idag vet man vilka dom är, vet man också att de tror för högt om sig själv. I alla fall på hemma plan, på gatorna i Eskilstuna. Där spatserar de omkring med näsan högt upp i vädret och tror sig vara störst bäst och vackrast. Men med det där äckliga skäggen dom bär på hakan. Skärpning tycker jag, patetisk och meningslöst. Idag 19.00 kommer de gå in med huvudet hög och stora förväntningar och ut efter två perioder med hakorna nere i backen och blanka tårögda ögon. Jag vill inte verka nedlåtande på dessa killar men tyvärr jag tror inte de har nerverna för att spela ikväll. Och de övriga småstads folket kommer åka hem besvikna. Killarna som hyllas av tidningen folket kommer sågas på måndag. Vem vet jag kan ha fel, men nej För att avrunda detta säger jag åk hem till Eskilstuna innan det är för sent! Nåväl kommer jag själv vara på plats idag men inget mer med det. Kanske jag kan säga efter tack och lov jag flyttade där ifrån. Frågan är frågan är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0