sälen lite återsnack!

Det är söndag och nu för exakt en vecka sen befann jag mig i att precis kommit in från första åken i backen och skulle öppna en cider.  

Förstår inte hur mycket jag längtar tillbaks och bara vill vara uppe i sälen. Kände likadant när jag åkte hem förra gången också. Är nog lite små förälskad i sälen.


Men nu ska jag berätta här. Jag och amanda åkte till sälen med en familj för att vara barnvakt en dag.
 Vi fick gratis boende och gratis mat för det. Men tyvärr blev det inge barnvakt sittande utan en hej jävla fest för oss två. =)

Det började ju som sagt att vi kom dit på söndag och käka fixa skidor och så sedan åkte vi lite.

Efter det var det dag att testa gå in på HC som vissa sa att vi inte skulle man jo ..

Ajaj festa på ganska bra och träffade ett bar riktigt underbara killar från Göteborg. Såna där som bjuder på sig själva och skiter i vad andra tycker.

Så vi började umgås ganska mycket med dem, det blev after ski, middag, fest, utgång, födelsedagar, fest, fest, fest och en hel del åkning också. Eller om man inte var för bakfull som man spydde.

Som ni hör redan nu och sett på bilder där nere var det mycket festande, jag lovar att det inte var en lugn stund med de där killarna. Det drog på ganska bra. Full större del av dygnet.

På tisdagen fyllde en kille år så skulle vi åka in till Harrys och käka och dricka lite mer. Man han var nog ganska full för på afterskin drig vi upp han på scen och han fick massa öl.

Men tur vi hade kom vi in på harrys men vad händer då? Nej en annan kille har glömt lägget och då går födelsedag barnet fram till "hovmästaren" och frågar

-  Var det dig jag prata med i telefon

- Ja om du är thomson

-Ja, och faan jag trodde du hade större tuttar.


 

Ja tack och hej där blev vi utslängda haha!

Men vi åkte hem hade fest där och som grädda på moset fick vi en varning. Klagomål

Och in storma en arbetande och sänker volymen och skriker ni får ffaan inte spela så höögt.

Han hittar upp på oss som sitter som frågetäcken och undra vem fan är du!

Killen blir helt paff när han inser att vi är i samma ålder som han och blir genast röd i ansiktet och ber själv om ursäkt. Haha!

 Ja mycket mer roligt hände som ord språket. Du får extra. Bark fylla, vurpor, sidor som gick sönder och annat.


Sen är jag så fruktansvärt glad. För jag träffa kompisar som jobba där upp och, Johan som jobba i tandådalen där vi var, rico i lindvallen och david i kläppen. Mycket trevliga killar som är alldeles för go. Rico hade pajat sitt knä hah! '


Men iaf sista dagen kunde inte amanda åka för hon hade så ont i sina benhinnor så jag ringde david och frågade hon han vill åka med mig. Vi bestämde det kvällen innan och skulle åka tidigt.

Ja det gick ju sådär börjar med att david försov sig för han var föööör bakfull. Då menar jag alltså han var full nästan när han kom och hämta mig. Sen bar det av till stöten där vi skulle tillbringa dagen till att åka massa. Trodde jag. Nej för det första david var bakfull och lite med tror jag. För det andra 20 - i köldrisk högst upp på toppen och båligt som fan. Såg verkligen ingenting och så fort man skulle så still gled man bara framåt. Men längre ner var det skönt.


Jaa det gick ju inge vidare att åka. Jag körde på han kanske 3 gånger, fastna i stubbe så allt for av. Och ut i skogen där jag höll på att kroka med ett träd. Men det roligaste var i alla fall

När vi sitter i liften på vägen upp igen säger david

- Emma jag mår ingen bra

- Men spy då, stoppa fingrana i halsen och spy säger jag

- Nej jag är inte den som spyr ju

- Nej men må dåligt ..

Så hör man hur det börja hoka sig i magen på han och några sekunder senare kastar han sig ut från sidan och bara spyr


Hahah! Jaa mycket galet hände och nu såg jag att det här blev ett långt inlägg så bäst jag slutar nu

Ha det gött. får fortsätta en annan gång!

pusss


Kommentarer
Postat av: bella

du är för härlig

2009-01-25 @ 23:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0