LONDON BABY!

HÄR KOMMER LONDON HISTORIEN

LONDON


Världsklass på denna resa!

För er som e intresserade av en mycket detaljerad blogg inlägg om london så varsegoda!

Fredagen börjar med att jag messar emma!

"ta tunnelbanan 41 i 11"
får senare ett svar! menar du 21 över?
haha idiot som jag är så tänkte jag att jag tar ju den som går 40 då tar ju emma den som går 41 i. Men det blir ju 19 i för henne!

Nåväl. vi möts allesammans och sätter oss på centralen för lite lunch.

Bussen gick 11.50. Problem med biljetter så bussen fick vänta på oss.. men gubben var liverpool fan och väntade gärna.

Jag och emma tjattrade konstant till flygplatsen i västerås.

På flygplatsen tog dom min spray och emmas balsam och lotion! Fan resan började inte bra! Baren var inte heller öppen när vi kom.

När baren väl öppnade och jag glatt hade inhandlat en muffins och en cider får jag veta att man måste köpa 2 alkoholhaltiga drycker åt gången. Vilket sprack redan på planet.

Emma svepte bägge ölen mycket fort. hon var underbart närvös! haha

På planet fick vi 6 platser tillsammans.

Vi landar i stansted kl 16 ungefär, engelsk tid. Tåg in till liverpoolstreet där vi absolut inte var ensamma! Lite tjaffs om hur vi tar oss till hotellet så slutar de med att JAG,bella malmborg stoppar en taxi och pratar engelska. jag blev själv lite förvånad.

Jag rykan emma och jonas tog taxi medan patrik och dimman ville tjäna in 1 pund på att åka buss till hotellet.

(hmm, känner redan nu att detta kommer bli en bok, orkar jag? emma kommer få kolla igenom detta innan det publiceras)


Nåväl. när vi går från hotellet bestämmer vi oss för kina resturangen som vi tidigare gick förbi.

på dörren står det PULL

Rykan puttar och inget händer.

Gör ett nytt försök men inget händer

Jonas tycker rykan e dum och rykan svarar

"MEN PULLA SJÄLV DÅ!

Berto tar tag i dörren och drar mot sig

redan där fick vi nog alla den där känslan. denna resa kan sluta bra!


Inne på resturangen beställer jag emma jonas och rykan en misslyckad middag som för mig var lyckad eftersom jag e så kräsen!

Patrik och Berto får en gormet middag! haha.

Hur ska jag förklara denna middag?

Patrik sitter under hela middagen och säger "mmmh va gott det här va, har aldrig ätit godare mat"

Berto sitter mest och är super nöjd

Jonas lackar och blir tokigt mobbad för han äter med pinnar som går åt skogen

Emma för inte så mycket liv. hon håller nog mest med rykan om maten.

Rykan gnäller på att han tog samma som oss, beställer in "sås" som e soppa. slår sönder sitt öl glas, får kinesen att torka upp det och svamlar om jus, (ljus på eng)

Jag själv, Jag skrattar så jag gråter mest hela tiden, känner att allt e så underbart men jag förstår ändå inge ett skit av de som händer.

Rykan tycker vi skulle beställa in en tårta till jonas med JUS på. (ljus på engelska försöker han säga)

Bella- "Emma, de e Juice va??? "

Alla utbrister i skratt, mest rykan som kappt vet vart han ska ta vägen!

Efter middagen vandrar vi vidare på långa gatan in på en pub.

Berto fick visa lägg för han inte var skäggig medan jonas slapp för han hade skägg och de tyckte vakten bevisade att man var över arton!

Sjukt gigantisk pub var det.

nåväl, sängdags och jag och emma delade rum =)

Det ska tilläggas att de där med att man var tvungen att dricka 20 öl klarade inte rykan heller av. han drack 19 st och dagen efter bad han om huvudvärks tablett. haha varför? jonas fick i sig 17. mer vet jag inte.

På morgonen gick jag och emma upp. sminkade oss klädde på oss och var redo för frukost sen stan. rummet breve, där var dom nästan klara, rummet breve de hos patrik och rykan där som man! vi hade ju bestämt att vi skulle på stan tidigt

Gick ner till frukosten som inte alls var nån höjdare. sen stan!

Var man än gick och vilken affär man än gick in i så fanns det skor skor skor.men ändå köpte vi inget?

Vi vandrade omkring på oxford street ett par timmar i de underbara vädret. gick till en pub och tog en sväng på den gatan med.

Det blev buss för mig och emma till hotellet. högst upp längst fram. ruggit bra.

Vi bytte om lite sen blev de taxi till fulham-liverpool. mitt bland hus låg en inte allt för stor fotbollsarena. ingen pub så långt ögat kunde nå:P men de sket vi i.

Matchen var väl bra, platserna var bra efter att skit ungarna som trodde dom skulle få sitta där flyttade sig. solen sken i stort sett hela matchen på oss. 0-1 blev resultatet i 92:a minuten. ett mål blev det iaf. det sket jonas och dimman i att de var liverpool även fast dom satt med fulham tröjor.

vad var det som sades som var korkat idag då? minns inte. emma??

Vi gick en bra bit för att försöka ta oss hem men gav upp och det blev taxi tillbaka.

Senare gick vi till london pub där ja tog 2 cider sen en kaffe. sjukt trött man e om man dricker kaffe på krogen! ja kännde verkligen att ja inte klarade av detta. jag var tvungen att gå hem. jonas följde med och jag decka totalt i sängen. vid två tiden knackar emma på och vet inte riktigt vad hon ville. när hon upptäckte att jonas sov som en gris så gick hon till de andra.

Emma lägger in historien om vad som hände efter ja å jonas lämnad dom.

Jaja ska se vad jag kommer ihåg. Jag var inte full men minnet är som en guldfisk.

Ja vi andra satt kvar när bella och jonas gick vi diskutera väl mest mellan himmel och jord.

Lite sura miner för det inte fann någon kaffe drink .

Jaa pubarna stänger ju mella 11 och 12 i london sen ska man vidare till en nattklubb sägs det,

Patrik frågade om närmaste ställe som låg precis huset breved

Efter ett tag kommer vakten och säger 10 minuter till stäningen, vi börjar hinka som fan för i våran värld var det tills bara stängde, efter en halv öl kom vi på att ack han sa ju allt stänger då.

Vidare till de andra stället där jag gör bort mig totalt,

Efter en stund ska jag beställa öl, vet dock inte exakt vem som stod med mig, men bartendern säger en summa jag ska betala jag står som ett frågetäcken med alla mina jävla pund, frågar patrik tror jag de var om hjälp. Som börja fixa medans jag ska förklara att jag är dålig på det där med pengar och utbrister I SUCK .. efter en kort sekund inser jag va fan jag sa och börjar as garva och skäms bartendern kan heller inte hålla sig och börja små skrattta sen sitter vi där och bara garvar åt I SUCK resten av timme ..

Vidare och göra london då lite små fulla och trötta inser vi att man måste ta sig hela 15 min gång till "centrum" och efter lång dag ingen ork. Vi beslutar för att testa bowl ett ställa under vårat holet massa folk och nej orka inte.

Förbryllade yr vi runt och försöker hitta ett ställe som sälger öl så sent en kiosk vad som helst

Vi finner ett äntligen men vissar sig att ölen slutas säljas vid 11

Trött och irriterad går vi till hotelet och kvällen är slut, inte ens hotell baren har öppet

Så gick det att göra london haha




söndag. jag och jonas gick upp och "åt" frukost.

Sen blev det stan igen. gick till hydepark, iaf jag emma och jonas. inte mycket å se tyckte vi. jordens största park och sen då?

Vi vandrade runt lite bland annat vid pikadili circus. hur de nu stavas?

ledade efter ett lunch ställe och emma var sugen på fish and chips så vad är inte bättre än ett ställe som heter så?

Maten var god billig och massor av mat.

Efter det bytte rykan sina tröjor sen blev det tunnelbanan till liverpool street och vidare flygplatsen.

På flygplatsen sökte dom igenom hela min väska å ja tyckte de va kul i början men sen när dom tog smink, mobil kamera stickapparat mm och röntgade var de inte kul längre. hon kom tillbaka med allt och sa "nu kan du gå" så fick jag packa om väskjan igen.

På flygplanet fick ja damp å flyggubben fråga om ja ville hem eller gå av! aaaaaaaaaaah låt mig va för fan!

haha

Ja? sen var vi väl hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0